Medlemsmötet 4 november

Information och klädkavalkad

Ordförande hälsade alla 39 närvarande välkomna till kvällens möte.

3 lotterier hade anordnats av kassören

Ordförand informerade om utbildningar och träffar,
som styrelsen deltagit i och informerade om planeringsmötet inför aktiviteter 2015 och årsmötet den 17.2 2015, då vi skall bjuda på mat och underhållning. Anmälan, som är bindande, krävs. A-salen i Medborgarhuset är bokad.

Ordförande vädjade om intresserade, som kan tänka sig att delta i valberedningen eller styrelsen. Anmälan kan ske till någon i styrelsen. Hjälp behövs.

Ordförande informerade om Reumatikerförbundets 70-årsjubileum 2015, som kommer att firas på olika sätt. Förbundets målsättning är att värva 1.000 nya medlemmar 2015.

Kassören informerade om julbordet och påminde om betalning. Det finns endast 1 plats kvar i bussen. Om intresse finns kan större buss hyras.

Diagnosombudsansvarig informerade om diagnosträff den 15.1 2015.

Studieorganisatören berättade om att årets cirklar och aktiviteter fortsätter 2015.

Ordförande informerade om att vi ännu inte fått badtiderna för 2015.

Information gavs om medlemsavgiften och möjligheten att välja autogiro (21 SEK/mån). Medlem, som inte har tillgång till dator, kan få hjälp av förbundet med att skriva ut medlemskortet.

Kassören informerade om det ekonomiska läget.

Eva Osterman informerade om ljusstöpningen den 22.11 kl 10.00, där 13 st är anmälda. Lokal, ABF, Palmgatan Eslöv. Eva ordnar enklare förtäring.

Kassören hälsade 2 damer, som skulle visa kläder från förr, välkomna. Damerna visade både fest- och vardagskläder från slutet av 1800-talet till 1940-talet. Alla fick tillfälle att känna på materialet. Evenemanget var mycket uppskattat. Mellan klädbytena var det lottdragning. Vinsttema var 1:a advent. Kaffe och smörgåsar avnjöts under visningen.

Ordförande tackade kaffekommittén och alla närvarande, som hade bidragit till en trevlig kväll.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!